středa 20. března 2013

Dopařeno jest!

Vypadá to, že jsme z nejhoršího venku! Vyhráno není, ale máme našlápnuto k dosažení velkolepého úspěchu. Dneska jsme nejprve vylepšili napařovačku. To znamená, že jsme jí mnohem důkladněji zaizolovali.

První operací dne bylo skružení lemu Lukášova kulatého kokpitu. Přitom jsem Honzovi amputoval jeden, nebo dva prsty, ale když se kácí les, lítají třísky a když se dělá eskimácká loď, lítají prsty.


Vytuněná napařovačka


Mezitím si kokpit nachystal i Markýz - ovšem je to srab. Takže Markýz na rozdíl ode mne, si nejprve ohybá všechny vrstvy a slepí je později. To já už mám slepeno. Ale zase na druhou stranu, neměl s tím tolik nervů a výsledek asi bude lepší. Poučení pro příště.


Lukášův sluníčkový kokpit!

Pak přišla na řadu žebra. Minule jsme postupovali tak, že jsme polotovar na lodi ohnuli, pak jsme ho zkrátili, seřízli konce a pak nacpali do bočnic. Potíž byla v tom, že než jsme měli žebro zkrácené, už vystydlo a při pokusu o jeho nacpání do správné pozice prasklo.

To jsme dneska obešli. Takže jsme žebra ohnuli zvenku kolem lodi a kýlu a zajistili svěrkami. Teď je necháme vystydnout a v pátek je napasujeme na místo. Myslím, že to půjde dobře. Takže jakmile jsme přistoupili na tento postup, téměř skončilo lámání žeber a nadávání.


Tak už to vypadá fakt nadějně!



Shrnuto a podtrženo - zlepšili jsme se v tomhle:

  1. Máme tenčí žebra. Dříve měla průřez 5 x 20mm, teď 4 x 20mm. A pro Markýze, který má ještě menší loď budeme dělat ještě slabší 3 x 20mm.
  2. Žebra jsme namáhali jen jednou, za tepla a mnohem opatrněji. Ukázalo se, že je třeba je na ohyb tak trochu připravit.
  3. Měli jsme víc páry. Lépe zaizolovaná napařovačka znamená menší tepelné ztráty.
  4. Nálada v dílně byla mnohem lepší. A to jsme ani nepili!!!