neděle 20. května 2012

Na Lipně je nová hydrokeš!

Tak s touhle fascinující zprávou přijela Evička na moje narozeniny, které jsme shodou okolností slavili s GK zrovínka jako z udělání na Lipně. Keška se jmenuje Koupání na Lipně. No to si to odlovíme levou zadní, pohoda. Taková byla naše představa. Ovšem do namazaného soukolí naší nebetyčné nafoukanosti vhodil hrst písku autor kešky, který si říká 5Kčs, a který finální souřadnice řádně zašifroval.

Smutek osamělého lovce
Celé sobotní dopoledne jsme marně převáděli čísla z desítkové do dvacítkové soustavy a obráceně. Marně jsme hledali po vzoru šifry mistra Leonarda obrazce ukryté ve změti čísel. Brčko domluvil po telefonu, že nám z technického muzea zapůjčí Enigmu a já do toho blábolil "Holčička je klíč. Ta holčička je klíč." Zkrátím to - ve dvanácti lidech jsme za tři hodiny nepřišli na nic a potupně jsme boj vzdali.

Podivní svědci podivného odlovu
O týden později se v pátek dopoledne ozvala Evička, že je na webu nápověda, pak mě chvíli postrkovala a ejhle! Řešení bylo nasnadě. Ačkoli jsem chtěl jet na chatu až k večeru, již ve 13:00 jsem nedočkavě strkal do auta Pavlu, Lukáše, Charona a pádlo. Nechtěl jsem se zdržovat zajížděním pro loď na chatu - plán byl, že skočím v Černé na vodu, vylovím keš a pak se v klidu projedu do Lojzovek.

Běž domů Ivane
Hahaha. Toho písku bylo víc, než jsem si myslel. Keška je dovedně ukrytá pod hladinou jezera a když:
a)   fouká vítr
b)   je zamračeno
c)   jste sami a na kajaku
nemáte ani nejmenší šanci. Po chvíli bloudění a bádání jsem krabku dvakrát nabodl pádlem, ale než jsem skočil do chladných vod jezera, byl jsem dávno o deset metrů dál. Takže jsem ji v pátek ZASE NEDAL!!

Zamyšleně jsem projížděl zamračenou Šumavou a dumal, co s tím. Nakonec jsem dostal spásný nápad - zavolám Honzovi! Smluvili jsme se na sobotu poledne a hned bylo líp. V pátek jsem dal jen 10,7 km, takže se mi nepovedlo vůbec nic - ani jsem nedokončil posledních 12 km, které mi scházely do limitu vytyčeného jako přípravu na Vesterály.

Krásné sobotní ráno
(to vlevo je kapka na objektivu)
Ale sobota měla vše změnit. Po ránu jsem si vyjel na malé kolečko k Vltavici a zpátky. Bylo krásné počasí, které mi mohlo lehce kalit jen to, že tou dobou, kdy já se kochal sluncem a hladinou jak zrcadlo, dvě bandy cizích šejdířů a lumpů vybraly kešku jako první. To jsme ale měli zjistit teprve odpoledne. Nu což, byli lepší!

Já se tedy pěkně projel a při návratu mě u loděnice nevyhlížela s Lukášem v kočáru Pavla, ale Honza. Kdesi za ním se tyčila hora výbavy: neopren, akvalung, potápěčský zvon, kesonová komora, šnorchl, harpůna, 200m lana, 3 světlice a tak dál. Bylo mi jasné, že keška už déle odolávat nebude.

Plně vybavený a odjištěný Honza

Protože máme svoji hrdost, nejeli jsme rovnou na místo činu, ale dali si ve Vltavici výborný oběd a tradičně nepříliš chutnou kávu a teprve kolem 13:00 jsme zahájili výlov. Totiž odlov. Jeho průběh je pěkně vidět na tomto videu - odkaz.

Ano, byla to technicky dokolane vypilovaná akce a jediné co zamrzí, bylo zklamání některých členů GK, když zjistili, že jsme jenom druzí. Neboj Evi, příště budeme ještě lepší :-) Dlužno dodat, že na naši oslavu létala po nebi stíhačka a pak podivný dvoutrupý letoun, který dokonce udělal  několik loopingů. Gigantických loopingů!!

Co to je za éro
(pro osoby s vadou zraku - vlevo nahoře)

Po návratu jsem ovšem zjistil smutnou zprávu - moje GPS, se kterou jsem projel už půl světa (Mexiko, Island, No Frost atakdál), která se prodává za nepěkně velikou sumu peněz jako vodotěsná, už dávno vodotěsná není. Pravda, jednou jsem jí upekl, ale to byl následek sušení, tedy jednoho dne do ní nateklo, na což neměla mít nárok. Ale i bych se s ní loučil přetěžko. Naštěstí je Honza nejen potápěč non-plus-ultra. On je i opravář. A tak se zdá, že jí věnoval určitý prodloužený čas. Uvidíme.

Tenhle šrot bývala moje GPS.
V neděli jsme ještě proforma odlovili kešku Železná opona, umístěnou v místě, kde snad kdysi někdo podplaval státní hranici (dneska by si tam nejspíš odřel břicho). Pak jsme sledovali hejna pulců a také několik zoufalců na katamaránu z půjčovny. Obě tyto skupiny se pohybují vpřed se stejnou cílevědomostí. S malým rozdílem - pulci nemusí nikomu nic vracet.

Honza mizí v Rakousku

Tady prý bývaly česle na filtrování potápěčů

Pulci pulci ti se mají,
celý den si jenom hrají.

Neděli jsme zakončili krátkou eskimovací seancí (nic moc) a nakonec i regulérní koupačkou!! Poprvé tedy letos dobrovolně ve vodě. Krása a už se těším na pokračování.

Výš jsem to bez pádla nedal.

Dokud se to nenaučíš pořádně,
budu tě mlátit po hlavě.