Ve čtvrtek odpoledne jsem v hluboké depresi (z úplně jiných důvodů) začal rozebírat spoje drátkem, odstranil jsem plivance tavného lepidla a nakonec palubu lehce přebrousil. Moje nálada, stejně jako vzhled lodě, poskočila o 200% směrem vzhůru! Konečně to začíná vypadat jako loď a ještě ke všemu jako pěkná loď.
Zadní paluba po odstranění drátků a tavného lepidla |
A dneska se zastavil Honza, chystáme totiž spolu seminář (či workshop :-) na letošní seakajakové sympozium, kde se budou vyrábět grónská pádla. Ale než jsme se dali do pádel, zakryli jsme spoje na lodi a nanesli další vrstvu epoxidu. Zbývá už jen po přebroušení zkontrolovat, kde je epoxidu málo a doplnit jej, aby byl vnější tvar spoje dokonalý.
Detail paluby - bílá barva je původní spoj, který moc nedrží, poloprůhledná je nové tužidlo a ještě jsou vidět prázdná místa, která jsme dneska zaplňovali |
Záď - všude se epoxid najednou nanést nedá, je to práce na málo hodin, ale s mnoha pauzami |
Po zalepení lodě jsme s Honzou prošli zásoby dřeva a začali chystat polotovary na pádla. Ke své radosti jsem zjistil, že jsme si nechali připravit od truhláře přířezy přesně na míru. Budeme tedy jen lepit žerdě ze dvou dílů a pak každý list, také ze dvou dílů a už je nemusíme hoblovat do klínu.
To tedy znamená, že jedno pádlo je ze šesti částí. A Honza vyjednal báječnou cenu, takže včetně materiálu (smrk) se zatím dostaneme pod 500,- Kč na jedno pádlo. A na nás je už jen díly slepit, obrobit a aplikovat nějakou povrchovou úpravu. Takže napříště - hoblíky nabrousit a jdem na to.