Po včerejší rozlučce s Kachnou číslo jedna došlo na první jízdu její nástupkyně. Jde o Charona, ovšem stavěného speciálně s k jedinému účelu. A tím je brázdění hladiny Lipna. Požadavky jsem měl vlastně jen dva. Za prvé, aby byl co nejlehčí a za druhé, aby byl co nejlehčí.
11. 7. 2014 14:12 SEČ |
Kachna V. poprvé na vodě! |
A tak mám díky Standovi Klokočníkovi lipenský speciál, který váží jen o jedno kilo víc než polovina hmotnosti Kachny č. 1. Aha, to asi zní složitě? No prostě, Kachna 1 vážila 32 kg a nový přírůstek v loděnici má jen 17 kg. Z toho vyplývá, že se mi z chaty k vodě tahá podstatně snáz a jediné, na co mi zbývá se vymlouvat, pokud nebudu pádlovat, je nedostatek času.
Uvítání lodě bylo klasické - až do Vltavice lilo jako z konve. Zvykej si! |
Ale u Tajvanu už bylo krásně! Všimněte si prosím kompasu, který mi dodal Markýz - funguje a navíc evidentně jedu správným směrem. |
Loď jede báječně, člověk zabere pádlem a už skoro letí. To se s plastovkou srovnávat prostě nedá. (Na Lookshu dopustit přesto nedám.) Navíc je Charon krásná loď, zvlášť v mé oblíbené žlutobílé kombinaci, díky které jsem si vysloužil přezdívku Princ Vaječník. Prostě musím opět konstatovat, že když loď, tak kajak. A když kajak, tak jedině od Trieny!
Nebuď za pitomce, kupuj loď z Jablonce! |